Digitalizarea, nu doar o tendință în marketing și vânzări

_mg_0648Digitalizarea este deja parte din viața companiilor și aduce, nu numai noi modele de afaceri, dar și eficiență în procesele de business, de la cele din departamentele de producție și operațional, până la cele din marketing și vânzări. Iată de ce, în acest context, peste 160 de manageri de top, directori de marketing și directori de vânzări au ales să participe la conferința ‘Digitalizarea – trend sau tsunami în marketing și vânzări’ organizată la începutul săptămânii de Doingbusiness.ro.

Mega-tendințele anului 2017 în marketingul digital

Prima parte a conferinței a fost dedicată transformării pe care o generează impactul digitalizării asupra funcției de marketing. Elena Badea, Partener și Senior Consultant, Sfera Business a vorbit despre marketingul autentic – calea spre consumatorul digital. Ea a explicat că, în cazul consumatorilor digitali, decizia de cumpărare este bazată în proporție de 56-67% pe sfaturile date de prieteni și cunoștințe, 62% dintre aceștia se informează exclusiv online pentru a căuta produsul sau serviciul dorit, iar 90% vor da feedback negativ pe rețelele de socializare în cazul în care calitatea nu este la nivelul așteptărilor lor.

Constantin Măgdălina, Expert în tendințe și tehnologii emergente, a arătat că activitățile de marketing digital cu cel mai mare impact comercial în 2016 au fost: content marketing, big data și marketing automation. Apoi a prezentat mega-tendințele anului 2017 în marketingul digital, pe primul loc fiind mobile marketing, urmat pe locul al doilea de remarketing și programatic buying și de trecerea de la e-commerce la s-commerce (social commerce) pe locul al treilea.

Laurențiu Dumitrescu, Managing Director, Digital Star a făcut o analogie între perioada de început a publicității tradiționale, atunci când spațiul pentru primul spot  difuzat pe tv a costat 9 dolari (în 1941), și perioada pe care o parcurgem acum, o perioadă de început a marketingului digital, când de asemenea costurile sunt foarte mici, iar oportunitățile acestuia atrag din ce în ce mai mult atenția companiilor.

În prezentarea ei, Elena Iordache, International Sales Executive, Teads Studio a punctat tendințele care marchează în acest moment modul în care pot comunica mai eficient brandurile în era mobile. Deoarece viitorul publicității în online este mobile video, conținutul video scurt înregistrează rezultate mai bune, formatul vertical crește de 2,8 ori rata de notorietate, interactivitatea cu materialul video se îmbunătățește prin click-to-buy sau gamificare, conținutul video personalizat în funcție de contextul utilizatorului mărește eficiența, iar video 360 face ca experiența consumatorului să fie una absolut deosebită.

Un exemplu de model de business bazat pe digitalizare a fost cel prezentat de Demis Ghindeanu, Co-Fondator Marks și Pony Car Sharing, primul serviciu de car sharing din România. Demis a evidențiat modul în care au construit o comunitate de potențiali consumatori deschiși față de acest tip de serviciu, cu șase luni înainte de lansarea propriu zisă a acestuia. În acest fel au reușit să aibă peste 300 de utilizatori înscriși pe platforma până în ziua în care mașinile au început să funcționeze pe străzile orașului Cluj-Napoca, nucleu care a fost extins la 3000 de utilizatori în prezent.

Digitalizarea transformă esențial procesul de vânzare


Digitalizarea devine din ce în ce mai prezentă în mediul de afaceri, nu doar transformările în comportamentul consumatorilor, ci și adopția noilor tehnologii, instrumente și aplicații este puternic disruptivă, cu impact imediat în activitatea tuturor companiilor.

În partea a doua a conferinței s-a discutat despre conversia marketing-ului digital în vânzări și creșterea veniturilor pentru companie, deoarece aceasta este una din marile întrebări la care oamenii de marketing și vânzări din era digitală încearcă să răspundă.

Astfel, Iulia Lazea, Managing Consultant, Horváth & Partners Management Consulting a prezentat modul în care băncile pot crea un ecosistem digital prin intermediul aplicațiilor mobile, ecosistem care să integreze mult mai multe servicii decât tradiționalele servicii bancare. În noua lume digitală, băncile vor acționa ca și furnizor de consultanță și agregator de valoare, ceea ce impune un model complet nou de afaceri pentru acestea.

În continuare, Alexandru Ursu, Regional Sales Manager, Salesforce, a vorbit despre modul în care acest instrument bazat pe tehnologia cloud aduce plus valoare și accelerează creșterea companiei. El a subliniat costul datelor incorecte sau neactualizate cu care operează unele companii în sistemele lor de vânzări. De asemenea a arătat că o companie care nu are 10,000 de contacte relevante în baza de date, la o rată de conversie de 0.5% și o valoare medie a tranzacției de 50,000 euro, ajunge să piardă 2,500,000 euro pe an. Astfel a accentuat și mai mult importanța datelor în economia digitală, deoarece ‘fără date corecte și clare, avem doar opinii personale’.

În prezentarea sa, Dumitru Ion, CEO Doingbusiness.ro și Kompass România a vorbit despre resurse și aplicații pentru vănzări și marketing. Pentru companiile din România există aplicații online ce le pun la dispoziție toate resursele necesare pentru: studii de piață, analiza concurenței, generarea listelor de marketing, prospectare, folosind numeroase criterii de segmentare, contactarea persoanelor de decizie relevante. Este important așadar ca firmele să înțeleagă importanta utilizării acestor aplicații și să nu rămână prinse în modalități învechite de a face business.

La final, prezentarea susținută de Mihai Stănescu, psiholog, antropolog și unul dintre primii executive coach din România a venit cu o temă complementară, cea legată de efectul prezenței executive în online. Mihai a subliniat faptul că presiunea socială este generată de așteptări legate de poziția profesională. De aceea toți avem nevoie ca mesajele din mediul online să ne reprezinte, să aibă valoare personală, să ne contureze integritatea. Concluzia lui Mihai a fost aceea că un instrument extrem de important în arsenalul unui manager de succes este prezența executivă, inclusiv prin componenta ei online.

În încheierea conferinței, Elena Badea, Partener și Senior Consultant, Sfera Business a susținut un seminar de scriere persuasivă bazată pe tehnici din NLP. În cadrul seminarului Elena le-a recomandat participanților să formuleze ceea ce au de solicitat (întrevedere de afaceri, răspuns, decizie, etc) în așa fel încât să fie ușor de spus Da. Aceasta deoarece cel care citește solicitatea va evalua mereu costul de timp, atenție, efort, etc. generat pentru el de răspunsul: Da.

Conferința aceasta face parte din seria de evenimente de business naționale organizate de Doingbusiness.ro pentru oamenii de afaceri din România. Partenerii evenimentului au fost: Telekom, Sfera Business, Horvath & Partners Management Consulting, Brinel, SalesForce, Kompass, Marks, RoCoach si Real Românesc. Parteneri media: AGERPRES, Calendar Evenimente, Revista CARIERE, Evenimente Biz, Jurnalul de Afaceri, MANPRES, PrBox.ro, RBE Connect, IAA Romania, Săptămâna Financiara, Spatiulconstruit.ro, Manager Express, Transilvania Business, Investclub, Inspire, Buzzjob, Forbes si Editura Amaltea.

Related Post

Comments

comments